9.5.08

«Blogs»: características

Parafraseando a http://web.educastur.princast.es/proyectos/cuate/eblog/blogs_y_educacion.pdf, podemos establecer as seguintes características:

- Contido hipertextual e multimedia. Os xestores de blogs admiten todo tipo de arquivos multimedia (textos, imaxes, arquivos de son, vídeos, animacións flash, etc.), e permiten enlaces a documentos ou a outros sitios web.

- Fácil utilización, independizando o contido do deseño e os axustes técnicos. A través de asistentes, plataformas online de xestión e patróns predeseñados, simplifícase arreo o proceso de creación de materiais. Isto facilita que os usuarios concentren os seus esforzos no contido, sen necesidade de instalar ningún programa nin de ter coñecementos avanzados de edición HTML. Incluso poden enviar contidos vía correo electrónico ou mensaxes curtas a móbiles, o cal abre as portas unha aínda maior mobilidade dos usuarios.

- Organización cronolóxica e temática da información. Tódolos contidos están organizados por orde cronolóxica e temática, e son accesíbeis mediante índices temáticos, un calendario ou un buscador. Ademais, cada artigo que se publica xera un enlace permanente (permalink), que pode ser citado directamente desde outros blogs ou sitios web. Os enlaces externos ou blogroll tamén están organizados por temas, e contribúen a crear unha rede de sitios afíns, un hábitat dentro do ecosistema ou blogosfera.

- Intercambio de ideas, definido pola participación e as contribucións dos usuarios mediante comentarios aos distintos artigos e contidos, fomentando o debate, a discusión e o emprego responsábel do ciberespacio, mais observando sempre a debida etiqueta.
Esta afirmación vese complementada polo seguinte (http://es.wikipedia.org/wiki/Blog): «es necesario precisar que esta es una opción que depende de la decisión que tome al respecto el autor del blog, pues las herramientas permiten diseñar blogs en los cuales no todos los internautas –o incluso ninguno– puedan participar.»

Non obstante, Ortiz de Zárate (2008) comenta que «muchos blogueros consideran que un blog sin comentarios no es un blog».


- Distintos niveis no papel desempeñado polo usuario, o que fai posíbel a xestión compartida dun blog. Isto, unido á posibilidade de acceso desde calquera lugar e a calquera hora, abre grandes posibilidades de traballo en colaboración transcendendo o espazo xeográfico. Calquera persoa en calquera momento e lugar pode colaborar en calquera blog.

- Sindicación de contidos mediante RSS. Este foi un dos motores da enorme difusión dos blogs, e incluso chegou a cambiar o xeito de acceder á información. O emprego dos lectores e agregadores de feeds ou noticias RSS permite coñecer os derradeiros contidos publicados naqueles sitios que nos interesan, sen necesidade sequera de abrir o navegador.

- Relación con outras aplicacións na Rede. Máis arriba apuntábase xa que os blogs forman parte dun hábitat, un ecosistema da Rede, cuns usos e costumes relacionados entre si. Así, por exemplo, os blogs multiplican o seu potencial unidos a outras aplicacións y servizos ao engadir contidos multimedia, marcadores sociais ou etiquetas (tags), que son lidas e indexadas por outras aplicacións.

No hay comentarios: