20.5.08

«WebQuest»: definición

O termo WebQuest provén do inglés e está formado polas palabras web (‘rede informática’) e quest (‘busca’). Segundo di Adell (2004), algúns autores propuxeron traducións deste anglicismo, como cerca guiada (que, traducido do catalán, vén sendo ‘busca asistida’) por Vivancos [en liña], ou guies didàctiques de navegació (‘guías didácticas de navegación’) por Olivella e Barlam (1999). Non obstante, estas solucións non lograron conservar toda a polisemia que a verba quest posúe na súa lingua de orixe, polo que o termo máis empregado para designar esta realidade segue sendo o préstamo WebQuest.

Ademais, segundo se deduce do exposto pola Real Academia Española (2005) sobre as regras de formación do plural de substantivos e adxectivos rematados en grupo consonántico, deducimos que o termo WebQuest (que, non obstante, aínda non está admitido por esta institución por mor da súa recente invención) permanece invariábel, xa que:

«Procedentes todos ellos de otras lenguas, forman el plural con -s (salvo aquellos que terminan ya en -s, que siguen la regla general) [..]. Se exceptúan de esta norma las voces compost, karst, test, trust y kibutz, que permanecen invariables en plural, pues la adición de una -s en estos casos daría lugar a una secuencia de difícil articulación en español.»

Segundo o seu creador, Bernie Dodge, defínese como: «A WebQuest is an inquiry-oriented activity in which some or all of the information that learners interact with comes from resources on the internet, optionally supplemented with videoconferencing.» (Dodge, 1995).

Jordi Adell, por outra banda, dá deste recurso unha definición máis técnica, desde o punto de vista da didáctica: «Una WebQuest es un tipo de actividad didáctica basada en presupuestos constructivistas del aprendizaje y la enseñanza que se basa en técnicas de trabajo en grupo por proyectos y en la investigación como actividades básicas de enseñanza/aprendizaje.» (Adell, 2004).

E, finalmente, aportarase aquela definición do termo proposta por Rosabel Roig, esta vez de carácter máis pragmático: «Una webquest es un tipo de unidad didáctica que plantea a los alumnos una tarea o resolución de un problema y un proceso de trabajo colaborativo, basado principalmente en recursos existentes en Internet.» (Roig, 2007).

No hay comentarios: