12.5.08

«Blogs»: posibilidades no eido escolar

Tendo en conta as características dos blogs anteriormente expostas, pódese botar man desta ferramenta para desenvolver procesos de ensino e aprendizaxe como ( http://web.educastur.princast.es/proyectos/cuate/eblog/blogs_y_educacion.pdf ):



- Blog dunha aula, dunha materia ou dun tema: ás veces consiste simplemente nunha páxina persoal do docente, pero tamén pode ser un complemento ás clases presenciais, incluíndo información adicional e propostas de actividades complementarias (para cuxa realización se botaría man dos recursos que ofrecen os blogs tales como a escritura hipertextual, os soportes multimedia, os comentarios ou a proposición de enlaces relacionados), e aproveitando a interactividade do medio. A través desta modalidade conseguiría ampliarse o contexto presencial da aula, diversificando deste xeito o espazo habitual de traballo do alumnado (que podería acceder aos contidos desde a súa casa, unha biblioteca ou calquera outro lugar cun ordenador e acceso a Internet). É quizabes o tipo de blog máis empregado no eido educativo.

- Blog persoal do alumnado: estruturaríase a modo dun diario persoal, onde cada alumno iría escribindo sobre as súas inquietudes e intereses, aínda que sempre desde unha actitude de respecto cara as demais persoas (etiqueta) e cara a propiedade intelectual (cita dos recursos empregados). Asemade, o alumnado tamén participaría nos blogs dos seus compañeiros deixando comentarios con contribucións persoais e propostas.

- Blog como publicación electrónica multimedia: consistiría nun xornal escolar, unha revista dixital, un compendio de monografías sobre diversos temas, etc. Desde esta perspectiva, aproveitaríase a potencia e a sinxeleza dos blogs para a xestión de arquivos multimedia propios ou vinculados, podendo conseguir non obstante uns resultados de edición sorprendentes; así como as posibilidades de participación que ofrecen, e que permiten enriquecer os seus contidos con contribucións e comentarios doutros usuarios, coa sindicación mediante RSS ou coa utilización dos podcasts, entre outras moitas posibilidades.

- Blog como guía de navegación: este tipo de blog empregaríase para comentar páxinas web de interese e noticias, así como para realizar contribucións en forma de crítica ou de comentario. Neste caso, faríase unha alusión directa á metáfora do caderno de bitácora ou de viaxes, xa que se constituiría como un espazo no cal os propios navegantes anotarían as incidencias e detalles da súa navegación, aconsellando, propondo e presentando aos seus compañeiros as páxinas web fosen visitado e súa opinión persoal sobre elas.

No hay comentarios: